Hvis der er noget jeg er ved at være rigtig godt træt, så er det den stigende tilgang af tv-programmer der skal sponsoreres af div. ligegyldige produkter. Eksempelvis skal man efter reklameafbrydelserne på tv3 i American Idol, lige mindes om at Estrella-chips sponsorerer programmet. Ved nogle events som fx OL og VM i fodbold, generer det mig ikke at Coca-Cola eller TopDanmark forsikring sponsorerer udsendelserne, fordi det er engangs arrangementer. Men når det er næsten alt underholdning på tv2, tv3, kanal5 m.m, der skal præsenteres i samarbejde med Frochetta XL -Pizza, og andre usunde varer, er det bare for meget reklame. Faktisk selv når der er reklame for “Tak for i aften” eller “Klovn” bliver der reklameret for samarbejder og sponsorater af den ene eller anden slags. Er der en grænse? Det har i hvert fald den modsatte effekt på mig. Jeg kan bedre lide Kims pga Jørgen i reklamepausen, end Estrella inden Idols. Jeg mener derfor at reklamerne bør holdes i reklamepausen.

U.