SOMALIA-DROUGHTbo

PRØV AT lave følgende eksperiment næste gang du ser TV på en kanal med reklamer. Vent til der kommer en støttekampagne for udsultede børn i Afrika, og læg mærke til hvilken reklame der har været før og efter. Jeg tror du vil nå til den samme konklusion som jeg, nemlig at reklameblokkene ikke er særligt velovervejede. Jeg har flere gange set den samme B&O-reklame lige efter Folkekirkens Nødhjælp, som beder om et par hundrede kroner, hvor det nye B&O-TV er blevet sat 10.000 ned så det kun koster 34.999. Det er lidt samme cirkus af yderlighederne man ser i Go’ Morgen Danmark, hvor det ene indslag kan handle om overskægsgroende prostataindsamlende overvægtige rester af den mandlige race, og det næste indslag kan være De ti Must-Haves inden for støvler og sko. Det passer bare ikke særlig godt sammen. Enten må man gøre det ene eller det andet. Det ender jo med at vi associerer sultende, protatakræftramte afrikanerbørn med lækre elektroniske apparater. Ligesom Pavlovs hunde der blev sultne, blot de hørte madklokken.

SEND NOGLE penge til nødhjælp og få den dårlige samvittighed ud af kroppen, og køb det TV du har lyst til. Bare lad være at lade medierne fortælle dig hvad du skal mene/købe.

U.

ps. JA JEG kan godt se ironien i at jeg selv kommunikerer gennem et medie.